27 augustus 2018

De introductie van Nederlandse Loterij

In 2017 fuseerden De Lotto en Nederlandse Staatsloterij. Er ontstond een nieuwe organisatie met zeven merken. Met het oog op de toekomstige liberalisering van de markt ontwikkelden we scenario's waarmee Nederlandse Loterij tegenwicht aan de toetredende (buitenlandse) partijen zou kunnen bieden èn scherpten we de positioneringen van de zeven afzonderlijke spelmerken aan.
27 augustus 2018

Stedin Groep: ontwikkeling merkarchitectuur

Stedin Groep werd als nieuw moedermerk geïntroduceerd, achter Stedin, Joulz en Delta Netwerkgroep. Dit riep direct vragen op over het gebruik ervan. We brachten helderheid in design (merkarchitectuur) en de rol van de merken in in- en externe communicatie.
27 augustus 2018

Hanzesteden: portfolio van 9 bijzondere steden

De Hanzesteden kunnen we beschouwen als een portfolio van 9 bijzondere steden verbonden door het water. We ontwikkelden een (internationale) positionering voor de Hanzesteden samen, als verbond van Middeleeuwse Handelsteden aan het water, met een historisch decor. Daarnaast een set unieke statements voor elke individuele stad, die de eigen kenmerken vertegenwoordigen.
27 augustus 2018

ABN AMRO: herijking merkportfolio

ABN AMRO heeft zich onder publieke en politieke druk gefocust op de ontwikkeling van nieuwe, innovatieve merken op afstand van het hoofdmerk ABN AMRO. Een waaier aan merken in de portfolio en verzwakking van de innovatie en identificatie van ABN AMRO is het gevolg. We ontwikkelden een beslismodel voor een goede balans tussen 'de vrijheid van initiatieven om zich in de markt te positioneren' en ‘de bijdrage aan het innovatieve profiel van het moedermerk’.
27 juli 2018

Brandfield: autoriteit in style items

Online winkelen is de afgelopen jaren explosief gegroeid. Ook categorieën als schoenen, kleding, waarbij mensen graag kunnen voelen en passen, groeien door. De online-markt voor accessoires, is echter nog niet sterk ontwikkeld. We ontwikkelden voor Brandfield een positionering die helpt om de markt open te breken en die duidelijk richting geeft aan marketing en communicatie.
26 juli 2018

Belsimpel: zekerheid bieden in een markt vol cowboys

De telecommarkt kent veel prijs-aanbieders. Belsimpel volgde daarin en profileerde zich ook eendimensionaal op prijs. Tot dat de oprichters zich realiseerden dat commoditisering van de markt op de loer lag.
24 juli 2018

Media Perspectives: krachten bundelen voor de toekomst

HMC en iMMovator, twee partijen in de mediasector, wilden hun krachten bundelen. Er was behoefte aan een nieuwe naam en een positionering, gebaseerd op een belofte naar de markt, kerncompetenties, waarden, en een set kernproducten.
24 juli 2018

ATAG: kookmerk in de markt van keukenapparatuur

Deze ATAGcase is een mooi voorbeeld van positionering gebaseerd op een hercategorisering van de markt. Siemens, Bosch, Miele zijn sterke concurrenten op het gebied van keukenapparatuur, gespecialiseerd in technologie en design.