5 maart 2019
538, Radio 10, Sky Radio, Veronica en ook Juke behoren nu allemaal tot Talpa Radio (nu Talpa Network). Jarenlang waren de zenders elkaars concurrenten, nu is de opdracht om samen de markt optimaal te bedienen. We ontwikkelden o.b.v. een grootschalig radio-behoeftenonderzoek een groeistrategie en positionering voor elk merk, om het portfoliospel optimaal te spelen.
11 februari 2019
Fairphone is een telefoonaanbieder met oog voor de menselijke kant van de telefoonindustrie. Om door te groeien moeten ook minder 'donkergroene' consumenten aangesproken worden. Met de positionering haken we aan op de 'inconvenient truth' van de smartphone: er kleven negatieve aspecten aan, maar je kunt niet zonder. Fairphone positioneert zich als het alternatief in de markt, waarmee je een positieve bijdrage levert.
11 februari 2019
Saxion, een regionale hoge school met een breed aanbod van studies, koos voor een technisch profiel. Een keuze die door de studies economie, recht, bouwkunde, zorg en pabo niet positief werd ontvangen. De positionering, waarin centraal staat dat voor het succes van een technische innovatie juist de andere disciplines cruciaal zijn, zorgde voor brede acceptatie van de keuze binnen Saxion èn een relevant verhaal naar buiten.
11 februari 2019
Positioneren gaat over het formuleren van een richtinggevend perspectief voor de organisatie. Bol.com was al jaren een betrouwbare en geliefde mediawinkel in Nederland. Verbreding van het assortiment zou verwatering van het merk betekenen. Hercategorisatie naar een platform van speciaalzaken was het antwoord.
27 augustus 2018
In 2017 fuseerden De Lotto en Nederlandse Staatsloterij. Er ontstond een nieuwe organisatie met zeven merken. Met het oog op de toekomstige liberalisering van de markt ontwikkelden we scenario's waarmee Nederlandse Loterij tegenwicht aan de toetredende (buitenlandse) partijen zou kunnen bieden èn scherpten we de positioneringen van de zeven afzonderlijke spelmerken aan.
27 augustus 2018
Stedin Groep werd als nieuw moedermerk geïntroduceerd, achter Stedin, Joulz en Delta Netwerkgroep. Dit riep direct vragen op over het gebruik ervan. We brachten helderheid in design (merkarchitectuur) en de rol van de merken in in- en externe communicatie.
27 augustus 2018
De Hanzesteden kunnen we beschouwen als een portfolio van 9 bijzondere steden verbonden door het water. We ontwikkelden een (internationale) positionering voor de Hanzesteden samen, als verbond van Middeleeuwse Handelsteden aan het water, met een historisch decor. Daarnaast een set unieke statements voor elke individuele stad, die de eigen kenmerken vertegenwoordigen.
27 augustus 2018
ABN AMRO heeft zich onder publieke en politieke druk gefocust op de ontwikkeling van nieuwe, innovatieve merken op afstand van het hoofdmerk ABN AMRO. Een waaier aan merken in de portfolio en verzwakking van de innovatie en identificatie van ABN AMRO is het gevolg. We ontwikkelden een beslismodel voor een goede balans tussen 'de vrijheid van initiatieven om zich in de markt te positioneren' en ‘de bijdrage aan het innovatieve profiel van het moedermerk’.
27 juli 2018
Online winkelen is de afgelopen jaren explosief gegroeid. Ook categorieën als schoenen, kleding, waarbij mensen graag kunnen voelen en passen, groeien door. De online-markt voor accessoires, is echter nog niet sterk ontwikkeld. We ontwikkelden voor Brandfield een positionering die helpt om de markt open te breken en die duidelijk richting geeft aan marketing en communicatie.
26 juli 2018
De telecommarkt kent veel prijs-aanbieders. Belsimpel volgde daarin en profileerde zich ook eendimensionaal op prijs. Tot dat de oprichters zich realiseerden dat commoditisering van de markt op de loer lag.
24 juli 2018
HMC en iMMovator, twee partijen in de mediasector, wilden hun krachten bundelen. Er was behoefte aan een nieuwe naam en een positionering, gebaseerd op een belofte naar de markt, kerncompetenties, waarden, en een set kernproducten.
24 juli 2018
Deze ATAGcase is een mooi voorbeeld van positionering gebaseerd op een hercategorisering van de markt. Siemens, Bosch, Miele zijn sterke concurrenten op het gebied van keukenapparatuur, gespecialiseerd in technologie en design.