Positioneerder

'Het is interessant om bij veel verschillende organisaties in de keuken te kijken en te helpen bij het ontwikkelen van hun positionering. Ik kijk met een bedrijfskundige blik naar merken en combineer inzichten op het gebied van strategie, organisatie-inrichting, cultuur en marketingcommunicatie.'

dr Onno Maathuis (1970) is afgestuurd als bedrijfskundige en gepromoveerd op een onderzoek naar corporate merken en inrichting van merkportfolio. Sinds 1999 ondersteunt hij als adviseur, organisaties in binnen- en buitenland bij de ontwikkeling van merkpositionering, merkportfoliostrategie en, in toenemende mate ook strategie-ontwikkeling.

 

Onno vervult een tweetal toezichthoudende functies als lid van de RvT van Nierstichting en zorgorganisatie Omring. Ook is hij lid van de RvA van TeamNL (Onze Sporters in Oranje) en lid van de ledenraad van Le Champion (bekend van o.a. Dam tot Damloop). Bij al deze organisaties staat het bevorderen van gezondheid en vitaliteit centraal.

 

Samen met 10 andere ‘vakidioten’ heeft Onno het initiatief genomen tot de oprichting van Iris Academy. Samen met Mary Hoogerbrugge verzorgt hij de opleiding Merk Leiderschap, gericht op professionals in marketing en communicatie. De voorliefde voor het ontwikkelen en delen van kennis blijkt ook uit het lidmaatschap van de redactie van SWOCC Selectie en het zjin van reviewer van Corporate Reputation Review.

 

Lees verder:
http://www.swocc.nl
http://www.irisacademy.nl