KRO-NCRV: een sterker profiel op zingeving

Voor het veiligstellen van haar omroeplicentie is het voor KRO-NCRV noodzakelijk zich scherper te profileren. KRO-NCRV wil zich ontwikkelen als maatschappelijke media-organisatie. We voerden visiegesprekken met opinieleiders op het maatschappelijke domein over de ontwikkelingen en behoeften in de Nederlandse samenleving en hoe KRO-NCRV daarop kan aansluiten. Het centrale inzicht was dat er een grote behoefte is aan (zowel individuele als collectieve) zingeving. KRO-NCRV wil – met de christelijke waarden als bron – invulling geven aan deze behoefte in de samenleving van vandaag.
Om de herkenbaarheid van KRO-NCRV en ook herkenning van de programma’s van KRO-NCRV te vergroten werd door Thonik een nieuwe identiteit en visuele stijl ontwikkeld. Reclamebureau Roorda is verantwoordelijk voor de optimistische en toekomstgerichte campagne ‘Maak morgen mee’, waarin zingeving wordt geconcretiseerd onder de thema’s groener, eerlijker en liever.