Mary Hoogerbrugge wint oeuvreprijs Coq de Grand Honneur

Het Genootschap voor Reclame (GVR) heeft tijdens het jaarlijkse Hanendiner op maandagavond 4 oktober de winnaars van de prijzen voor de meest waardevolle prestaties in het marketingcommunicatievak bekendgemaakt.
De prijzen werden uitgereikt bij Ad Alliance op het Mediapark in Hilversum waar het GVR te gast was.
Één van de uitgereikte prijzen is de oeuvreprijs Coq de Grand Honneur. Het is een prijs voor de vakvrouw/-man die gedurende haar of zijn carrière op uitzonderlijke en inspirerende wijze heeft bijdragen aan het vak. Dit jaar is de Coq de Grand Honneur uitgereikt aan Mary Hoogerbrugge (De Positioneerders en voorzitter Effie jury).
Mary is dé grote voorvechtster van ‘bewezen effectiviteit van reclame en marketing’. In alle stappen van haar lange carrière heeft zij ervoor gepleit dat marketing en communicatie niet louter op persoonlijke voorkeur en buikgevoel ontwikkeld worden, maar onderbouwd worden met feiten en wetenschappelijk onderzoek. Gestart als pupil van Giep Franzen, gegroeid bij Swocc, richtte zij haar eigen bureau De Positioneerders op. “Sinds 2016 ziet zij als voorzitter van Effie Nederland erop toe dat het allerbeste werk met deze prijs beloond wordt. Mary heeft het vak een steviger grondvest gegeven en het is dan ook volledig verdiend dat zij dit jaar de Coq de Grand Honneur ontvangt.” Spreekt Peter van Woensel Kooy (Senior redacteur, merk-expert MarketingTribune)
Dit artikel is verschenen in MarketingTribune op 5 oktober 2021. Je kunt het artikel ook hier lezen.