16 september 2016
Blokker heeft het moeilijk. Het moet het eigen merk krachtig(er) neerzetten. Dat lukt niet met het leunen op andere merken. Of het kopiëren van acties van de Bijenkorf.
9 juni 2016
Hoe ontwikkel je een sterk organisatiemerk? Gebaseerd op een literatuurstudie door Giep Franzen, beschrijft Mary de belangrijkste bouwstenen hiervoor.
18 april 2016
Authenticiteit is 'in'. Authentieke merken zijn op de lange termijn het meest succesvol. Maar niet door authenticiteit als productclaim op te voeren, maar door authentiek te zijn.
4 januari 2016
Positioneringsvragen betreffen vaak een herpositionering, waarbij het merk opnieuw de aansluiting zoekt met de markt. Kijk daarbij vooral ook naar mogelijkheden om de markt te her-categoriseren.
18 juni 2014
Organisatiemerken zijn bijzondere merken. Tijdens de SWOCC Organization Day stond de organisatie als merk centraal. In deze blog lees je de samenvatting van de lezing van Mary.
18 augustus 2012
De concurrentie onder verzekeraars is moordend. Budgetten verschuiven massaal naar (goedkopere) online communicatie, direct gericht op verkoop. Hoe houd je dan merkkracht op peil? Learnings uit de Centraal Beheer Effiecase.
18 mei 2012
Een nog goedkoper product is vaak geen oplossing om de positie van het merk op de markt te versterken. Zoek in plaats daarvan de aansluiting vanuit de WHY van de organisatie.
18 april 2012
Innovaties zijn het nieuwe bloed van merken. Organisaties die hun mooiste innovaties weghouden bij hun corporate of hoofdmerk riskeren dat ze een merk worden zonder toekomst.
18 maart 2012
Wat hebben easyJet, H&M en Interpolis gemeen? Het zijn allemaal merken die succesvol zijn, doordat ze de regels binnen een bestaande categorie veranderden.










